Zakonodajni predlog o pravici do popravila je sprožil razpravo med tehnološkimi podjetji in neodvisnimi trgovinami v Nevadi, ZDA. Trgovske skupine, ki zastopajo velika tehnološka podjetja, so se na zaslišanju zakonodajnega odbora Nevade spopadle z neodvisnimi lastniki servisnih delavnic. Jabolko spora je bil predlog, da se od proizvajalcev strojne opreme zahteva, da serviserjem omogočijo sredstva za popravilo naprav, kot so računalniki, telefoni, tablični računalniki in tiskalniki. Dilema, ali naj vlada zahteva, da podjetja zagotovijo dostop do rezervnih delov in shem za popravilo naprav tudi neodvisnim trgovinam in ne samo pooblaščenim prodajalcem, je ena izmed večjih družbenih bitk kako urediti tehnološko industrijo, saj njihovi izdelki postajajo vedno bolj potrebni v vsakdanje življenju.
Dilema povzame razprave o protimonopolni politiki, kako in kje lahko potrošniki popravijo pokvarjen pametni telefon in ali imajo podjetja, ki so preoblikovala komunikacijo s svojo proizvodnjo, pravico do zaščite svoje intelektualne lastnine. Tako imenovani zakon za pravico do popravila, ki je v obravnavi v zakonodajnih telesih 25 zveznih držav, temelji na državljanski pobudi za glasovanje v Massachusettsu, kjer volivci lani odobrili, da naj bodo avtomobilski deli in načrti na voljo vsem servisom. Zakonodajni predlog Nevade bi veljal za potrošniško elektroniko v vrednosti manj kot 5000 dolarjev, izvzemši opremo za igre na srečo. Zakonodajalci v Nebraski so zakonodajo o popravilih prilagodili kmetijski opremi in kmetom, medtem ko Kalifornija razmišlja, da bi od proizvajalcev medicinske opreme zahtevali, da dajo na voljo informacije o popravilu naprav, kot so ventilatorji.
Nekateri zakonodajalci podpirajo predlog, ki potrošnikom nudi cenovno ugodnejše možnosti popravila - še posebej, ker je pandemija šolarje in zaposlene, ki delajo na daljavo, prisilila, da se zanesejo na tehnologijo. Na začetku pandemije je vsedržavno pomanjkanje prenosnikov milijone študentov pustilo nepripravljenih za virtualno učenje. Pravica do popravila bi šolam in drugim ustanovam dala informacije, ki jih potrebujejo za vzdrževanje opreme in opolnomočenje prenovljenega računalniškega trga, prihranek davkoplačevalcev in izboljšanje digitalnega dostopa.
Po drugi strani pa je TechNet, trgovinska skupina, ki lobira za Apple, Hewlett-Packard, Honeywell in druge proizvajalce naprav, močno nasprotovala predlogom pravice do popravila v državnih zakonodajah. Proizvajalci so zaskrbljeni zaradi nepooblaščenih tretjih oseb, ki imajo dostop do osebnih podatkov, shranjenih v potrošniški elektroniki. Po njihovem mnenju ima predlog zakona možnost za neželene posledice, vključno z resnimi škodljivimi tveganji za varnost, zasebnost in varnost.
Serviserji se sprašujejo, zakaj bi menjava baterij ali gumbov na pametnem telefonu ogrožala kibernetsko varnost in trdijo, da so proizvajalci v zadnjih desetletjih oteževali nakup delov, potrebnih za popravila naprav. Po njihovem mnenju podjetja stranke usmerjajo k zamenjavi tiskalnikov ali računalnikov, tudi če je treba popraviti le brizgalne kartuše ali matične plošče. Takšen pristop za sabo potegne dolgoročni vplive na okolje, ki so povezane z nakupovanjem nove tehnologije.
Vir: News3lv